Joel Tenenbaumot is kiütötték. Ugyan nem értem mi értelme múlt századi szabályzások alapján behajthatatlan és teljesíthetetlen verdiktet hozni, de lelkük legyen rajta (ja, meg a pokol tüzén, ha van olyan).
Azon már elmélkedtem, hogy a RIAA és társai pereket nyernek, de minek... A szemlélet marad, az üzleti modellt pedig továbbra is ránk erőszakolják. A userek, a rajongók felháborodásával mit sem törődve, aljas módszereikkel próbálják a saját létezésüket igazolni.
Nem számít semmi, egzisztenciákat tesznek tönkre, karriereket törnek derékba, és kilóra megveszik a törvényhozókat. Valóban ez az érdeke azoknak, akiket képviselnek? Nos, úgy tűnik, igen. A kiadóknak a lehető legnagyobb profit elérése az érdeke. De mi a helyzet a produktumot előállító zenészekkel? Nekik nem biztos, hogy megfelel a rajongók kriminalizálása.
Fel kéne már egy kicsit zavarni az állóvizet... Meg kellene mutatni ezeknek a "jogvédőknek", hogy van más út is, mint hogy úgy táncoljunk, ahogy ők adják (drágán) a zenét. Valami protest dolog jutott az eszembe, pl. december második hetében senki ne vegyen mondjuk semmi olyan zenei adathordozót, aminek a bevételeiből ezek a jogvédők részesednek. Elsősorban a BIG 4 termékeire gondolok, de gondolom nem kell bővebben kifejtenem.
Mit tegyen az, aki viszont szeretne ez alatt az egy hét alatt is friss zenéhez jutni, netán még áldozna is rá? Nekik ajánlom a Jamendo-t, Magnatune-t és társait, ahol legálisan letöltheted ami tetszik (akár torrenten), és tetszésed szerinti mértékben fizethetsz érte ha akarsz.
Miért van minderre szükség? Elegem van abból, hogy dinoszauruszok mondják meg mi a helyes. A zene mindenkié, ha senki nem vesz semmit (mert drágán nem kell a szar), akkor a jogvédők feldughatják maguknak az artisjusos-matricás cédéiket, és mehetnek kapálni, ahelyett hogy mások nyakán élősködnek.
Én betartom, az biztos... Már pár éve...